Novosti & Blog

Popričali smo s Capt. Brankom Obrazovićem u povodu njegovih 10 godina letenja za Jung Sky

19.05.2022. |
Zubin Mehta and Capt. Branko Obrazović, Jung Sky

Foto: Capt. Branko Obrazović (desno) s dirigentom Zubinom Mehtom u travnju 2017.

Branko Obrazović jedan je od naših - u trenutku pisanja ovog teksta - devet pilota i pet kapetana, a početkom mjeseca svibnja 2022. godine zaokružio je punih deset godina letenja za Jung Sky. Dugo smo već priželjkivali odraditi jedan ovakav razgovor s našim Brankom te je ovaj vrlo lijepi jubilej došao kao 'naručen'. Saznajte u nastavku kako je došao u Jung Sky, kako se priprema za letove, u kojim dijelovima poslovne svakodnevice posebno uživa, na koje aerodrome voli letjeti i kako provodi slobodno vrijeme.  


Branko, sjećaš li se prvog službenog leta za Jung Sky? Kamo ste letjeli, kako je bilo?

Moj prvi službeni let za Jung Sky bio je iz Zagreba za Frankfurt (Hahn), avion je bio Cessna CJ1, reg. oznaka 9A-JSB, takozvani 'straight CJ'. Instrumenti u pilotskoj kabini gotovo sve 'satići i kazaljke', bez LCD instrumenata, u pilotskom žargonu 'televizora'. Dakle 'old school' avion. Ne avion za nestrpljivog mladića, nego letjelica za iskusnog muškarca. Ono... nije Acqua di Gio nego Pino Silvestre (smijeh). Uglavnom, ljubav na prvi pogled.

Krenuli iz Zagreba s dva putnika po prekrasnom sunčanom vremenu i u odličnom raspoloženju. U Frankfurtu nas je dočekala kiša, niska naoblaka i hladno vrijeme. No let je bio upravo onakav kakvog putnici najviše vole - rutinski. Bez turbulencija, bez iznenađenja i sve po planu. Dakle - na vrijeme, što je izuzetno bitno kada putnici idu na poslovni sastanak, a upravo je to bio slučaj s dva gospodina koja su tada letjela s nama.


Kako je došlo do toga da si se pridružio Jung Skyu?

S obzirom na veličinu zrakoplovne zajednice u Hrvatskoj, činjenica je kako svi znaju baš sve i svi se međusobno poznaju. Tako sam i ja od prijatelja i poznanika čuo za Jung Sky. Tada je to bila mlada aviokompanija u nastajanju, no privukla me zanimljiva kombinacija vrlo iskusnih i prekaljenih zrakoplovnih stručnjaka i nešto mlađe, ali strašno entuzijastične ekipe. Bila je to dobitna kombinacija. Iskustvo plus mladost. Ja sam baš u to vrijeme završio svoj pilotski angažman u zapadnoj Europi i želio sam se vratiti doma, u Hrvatsku. Jung Sky je bio izvanredna prilika, kako bi rekli Amerikanci – 'no-brainer'. Osim toga, prijatelj mi je bio zaposlen tamo, a najbolje je raditi s prijateljima.


Postoje li neki aerodromi na koje ti je poseban 'gušt' letjeti i ako da – zašto?

Postoji nekoliko, a izdvojit ću dva. Samedan, poznatiji kao St. Moritz, zato što se nalazi u švicarskim Alpama, i to u prekrasnom krajoliku i zato jer je to sa svojih 1707 metara nadmorske visine najviši komercijalni aerodrom u Europi. Drugi na ljestvici se nalazi u susjednoj Crnoj Gori, aerodrom Tivat. Smjestio se u prekrasnoj Boki Kotorskoj. Vrlo izazovan aerodrom za operiranje s jednim od najljepših i najzahtjevnijih vizualnih prilaza za slijetanje.


A imaš li možda najdraži grad ili više njih u kojima posebno uživaš kada noćite?

To je bez svake sumnje Donatov grad - Zadar. Ako me pitate zašto, odgovorit ću ti lirski: 'Tu sam proveo najljepše dane moje mladosti...'. Živio sam i radio u Zadru od 1995. do 2009. kao pripadnik prve generacije hrvatskih vojnih pilota. Tamo sam započeo vojnu letačku karijeru kao nastavnik letenja na Pilatusu PC-9 i završio ju 14 godina kasnije kao kapetan na protupožarnom CL-415, bolje poznatom pod nazivom 'kanader'. U Zadru imam pregršt kolega, prijatelja, poznanika i lijepih mjesta koje volim posjećivati.
 

Branko Obrazović_Jung Sky

(FOTO) Lijevo: 2016. god; Capt. Branko Obrazović, glumac Ben Stiller i bivši prvi časnik u Jung Skyu Tin Dukić; Gore desno: 2021. god; Prvi časnik u Jung Skyu Lovro Grlj, talijanska glazbena zvijezda Zucchero Fornaciari i Capt. Branko Obrazović; Dolje desno: 2017. god; bivši prvi časnik u Jung Skyu Tin Dukić i Capt. Branko Obrazović


Koji dio business avijacije odnosno tvoje današnje svakodnevice te i dalje (najviše) veseli?

Volim business zrakoplovstvo jer kao kapetan zrakoplova uvijek imam osobni, personalizirani odnos prema svakom našem putniku. S druge strane, taj isti putnik u meni vidi baš svojeg 'osobnog' kapetana. Stisak ruke, lijepa riječ i neposredna ljudska interakcija. Prije, za vrijeme i nakon leta. Naši klijenti to osjete, vide i cijene. Veseli me i to što business zrakoplovstvo definitivno nije dosadno. Osim samog letenja, u kojem stvarno uživam, i dalje me oduševljava to što ne znam na koje sve aerodrome ću letjeti primjerice ovaj mjesec, a ne znam niti u kojim sve gradovima ću noćiti. Volim tu dinamiku, upoznavanje novih mjesta, gradova, destinacija. Skandinavija, Pirineji, sjeverna Afrika, Egejski otoci, Antalija, Malta, vidjeti piramide, probati originalni humus, možda gutljaj pravog Porta poslije večere, popeti se na Partenon, tražiti vilenjake po Irskoj, vidjeti Gibraltar i Afriku 'preko puta'...


A u čemu iskusan kapetan poput tebe i dalje pronalazi izazove?

Činjenica je da čovjek nije rođen s krilima pa držim kako je letenje samo po sebi dovoljno veliki izazov. Što se tiče iskustva - toga nikad napretek...


U tekstu o tebi na Jung Sky webu spominješ cestovni biciklizam kao jedan od hobija. Koliko često bicikliraš i imaš li kakvu zanimljivu rutu za preporučiti?

Pa volio bih češće, ali zbog nešto kraće sezone u sjevernom dijelu Hrvatske i izbivanja od kuće, to se svodi na 5000-6000 kilometara godišnje. Mislim da je to OK za tu neku rekreativnu razinu. Ruta za preporuku: Pleso – Pokupsko - Pleso, otprilike 75 km brdska ruta. Ili Pleso – Sisak - Pleso starom cestom uz Savu, ravničarska ruta 100 km. Prekrasni krajolici, divna priroda, dva i pol do tri i pol sata malo bolje rekreativne vožnje.


Također si spomenuo da osim rocka, uživaš i u klasičnoj glazbi. Što bi posebno istaknuo iz jednog i drugog glazbenog smjera?

Po pitanju klasične glazbe to je definitivno doba klasicizma, npr. Beethoven, Mozart, Bach te romantizma, npr. List, Verdi, Chopin. Rock slušam u svim njegovim evolucijskim oblicima osim metala, elektronike i nekakvog r'n'b-a.


Što smatraš najvažnijim kvalitetama današnjeg Jung Skya?

S pilotskog stajališta – stabilnost kompanije, dobar 'duty roster' tj. ON/OFF dani, mogućnost korištenja godišnjeg odmora tijekom ljeta, mogućnost profesionalnog napredovanja unutar kompanije, visoki stupanj profesionalnosti unutar svih odjela itd.

Kvaliteta kompanije prema van je takva da je Jung Sky prepoznat kao izuzetno pouzdan partner, kako među brokerima tako i među putnicima. Često svjedočim situacijama u kojima nam putnici neposredno prenose svoje zadovoljstvo razinom usluge, profesionalnošću te jednostavnošću putovanja s nama. Osim toga naše su posade kao 'brand ambasadori', vrlo cijenjene u zrakoplovnim krugovima unutar kojih se krećemo i prepoznate na svim destinacijama na koje letimo.


Imaš kakvu rutinu prije ili poslije letova?

Nemam. Kada se ovime baviš profesionalno, 'ufuran' si u let 100 posto. Zapravo je rutina da, kao kapetan, analiziraš sve prije i poslije leta. 'Unutra' si već dan prije i razmišljaš unaprijed o svemu - prim. kakav je aerodrom na koji letimo, kakvo će biti vrijeme pri slijetanju, koliko ćemo putnika imati, što ako putnici ranije stignu na let, što ako kasne, koliko ukupno letova imamo sutra, jesmo li ograničeni dužinom radnog vremena, koliko ćemo odmora imati na kraju dana, uzeti gorivo večeras ili točiti ujutro prije polijetanja, koliko je do hotela, gdje ćemo večerati, kada krenuti na aerodrom sutra, jesu li idući putnici tražili catering i sl. Kao kapetan, moraš u svakom trenutku biti dva koraka ispred. Naravno, tu su i kolege u Operativnom centru koji su to već sve analizirali, ali ti si kapetan, tvoja je zadnja.


Mudrost za podijeliti najmlađim naraštajima pilota, posebno u poslovnoj avijaciji?

Brzina strujanja fluida u cijevi različitog presjeka, obrnuto je proporcionalna pripadajućim presjecima te cijevi.
 

Branko Obrazović_Jung Sky

(2015. god.) Capt. Branko i njegov sin Leonard, tada 3-godišnjak

Ovdje bukiraš Jung Sky newsletter i kontinuirano si u toku s probranom listom lijepih stvari koje nam se događaju. Ne davimo, samo smooth flying.

Follow us